eşti pe cale de dispariţie

 

sunt o femeie de mare succes. sunt o vedetă absolută. sunt foarte la modă. şi asta nu se-ntâmplă de ieri de azi. pentru că sunt o supravieţuitoare. apar pe coperţile revistelor glossy de mulţi ani. şi tot nu m-am demodat. nu ratez nici o ocazie să apar foarte în faţă cât mai în faţă şi să-mi spun părerea. adevărul e că în momentul în care apar eu la televizor oamenii îşi dau telefon şi spun uită-te repede pe şaorma tv că iar a apărut aia şi vorbeşte despre tinereţea veşnică. sau spun dacă n-ai văzut-o p-aia uită-te mâine că se dă-n reluare şi a vorbit despre feng şui. realizatorii de emisiuni mă vor chema mereu să-mi expun ideile preţioase despre cum ar trebui tu să trăieşti şi despre ce ar trebui să faci ca să-ţi fie bine. pot vorbi ore-n şir fără să spun absolut nimic. ore în care tu mă vei privi fascinat. sau fascinată. după caz. ce nu înţelegi tu din mine e că e foarte greu să fii în fruntea bucatelor. a fost greu să ajung în fruntea bucatelor şi a fost şi mai greu să rămân acolo. am făcut şi compromisuri despre care o să-ţi povestesc într-o emisiune viitoare. o să te fac praf cu sinceritatea mea contrafăcută. dacă eşti femeie o să vrei să mă imiţi în toate. dar probabil că deja o faci. dacă eşti bărbat o să vrei să mă ai. adică să mă atingi să mă pipăi să-ţi bagi degetele în mine. fantezia ta maximă este că-ţi iau sexul în gură. probabil că m-ai avut deja. m-ai lipit cu fundul de parbrizul tirului tău sau m-ai afişat pe ecranul telefonului tău mobil sau pe desktopul laptopului tău. mă rog. nu ştiu care-ţi sunt posibilităţile financiare. în marea majoritate a cazurilor eu sunt posterul ăla îngălbenit din dulăpiorul tău de metal. ăla în care-ţi pui hainele pătate de ulei industrial ca să te bagi sub maşina mea şi să verifici că totul e-n ordine cu ţeava mea de eşapament. trebuie doar să verifici. n-ai ce să repari. dacă o să constaţi că maşina mea are nevoie de reparaţii ea va fi înlocuită imediat cu alta mult mai de ultimă oră. emisiile mele sunt ideale. în orice formă ar fi ele. aşa că n-ai ce să repari la maşina mea. sau la viaţa mea. şi oricum la viaţa mea n-ai acces. nu mă poţi atinge. poţi să mângâi hârtia de ziar şi poţi să lingi sticla televizorului dar relaţia noastră se va opri aici. o să-ncerci să-mi faci o poză cu telefonul tău mobil de ocazie. o să vrei s-o arăţi cumnatului tău ca să te dai mare că ai respirat acelaşi aer cu mine. mai bine nu-ncerca. bodyguard-ul meu îţi va face un semn discret şi tu vei şti că e mai bine să renunţi. telefonul meu mobil nu are cameră video. pentru că eu sunt unul dintre primii oameni din ţara asta care a înţeles că nu poţi să ai un telefon bun şi o cameră bună în acelaşi aparat. ori una ori alta. aşa că am în torpedou un aparat de 16.000 de euro cu care mai fotografiez din când în când chestii. o să scot un album de artă fotografică într-o bună zi. iar în geanta louis vuitton am un telefon din ăla pe care s-au bătut toţi la new york mai deunăzi. numai că al meu e ediţie limitată. şi n-am stat la vreo coadă ca să-l iau. l-am primit pur şi simplu. ştiu că te şochez atunci când apar la vreun teleton leucemia şi-mi scot la licitaţie maşina de anul trecut în favoarea săracilor bolnavi. sau atunci când declar că cea mai gravă problemă a momentului este discriminarea faţă de blonde care sunt pe nedrept luate la mişto în mii de bancuri. îmi vopsesc părul într-o nuanţă aurie doar pentru o zi. mâine va apărea altă cauză nobilă pentru care să lupt. toate astea sunt manevre pe care le gândesc atent. ele nu-s doar nişte mofturi întâmplătoare. scopul meu precis e ca tu să te uiţi la mine şi să nu înţelegi unde începe şi unde se termină logica acţiunilor mele. scopul meu e ca tu să mă consideri ubicuă. pentru că te invadez din toate părţile şi pe orice cale. e normal să fii şocat atunci când mă vezi înconjurată de cei mai în vogă fotografi care mă imortalizează în timp ce inaugurez nu ştiu ce şantier cocoţată pe umerii unor muncitori plini de noroi. a doua zi eşti şi mai şocat pentru că mă vezi la o petrecere dedicată exclusiv vip-urilor la care tu n-ai putea avea acces nici ca să strângi scobitorile pe care le-am lăsat în farfurioară după ce am gustat somonul. există câţiva oameni care se ocupă de imaginea mea. oameni care răspund la telefon în locul meu. oameni care-mi perfectează contractele de publicitate. oameni care-mi programează şedinţele foto. oameni care stau lângă expertul în photoshop ca să-i arate ce poze rămân în pictorial şi care din ele trebuiesc retuşate. acum oamenii ăştia mi-au vândut un pont. e o şmecherie de ultimă oră. un peşte gras pe care nu trebuie să-l las să scape. am cel mai serios motiv să apar în următoarele treizeci de talk-show-uri difuzate la oră de maximă audienţă. trebuie să salvez planeta pământ. hai să ne unim forţele. tu şi cu mine. tot ce trebuie să faci tu e să stai în faţa televizorului cu o bere în mână. restul îl fac eu. hai. ai încredere.

 

(publicată în revista Eva. 2007.)

 

6 comentarii la “eşti pe cale de dispariţie

  1. Madalina spune:

    Sunt virgina dar putin insarcinata, ii mai lipsea textului.Cu dansa in transa si cu sufletul in rai, nu se poate. Nu cred ca momentan in Romania,”esti pe cale de disparitie” chiar e pe cale de disparitie, deoarece intotdeauna vor fi acesti oameni (descrisi in text) care vor cumpara asa ceva.Ce e grav, e ca sunt pusi ii aceeasi oala sau inlocuiti cu oameni ca tine, care chiar au ceva de spus.Rating mare si mana de lucru ieftina,nu pare sa cedeze nici un trust media care se preface ca nu e nici o diferenta intre voi. Spre exemplu, azi la Maruta, te-am ascultat pe tine cu placere dupa care am scimbat postul.

  2. Zvârluga spune:

    Eşti doar o apariţie pe cale de dispariţie, i-aş fi zis eu.

    (Cum desfiinţezi pe cineva: îl reduci doar la imagine. Cum înfiinţezi pe cineva: din suflet. )

    Sarcasmul textului tău reuşeşte să dezbrace o persoană-tipologie până acolo unde chiar nu mai e nimic, decât imagine. Din păcate, nudul este aici, nulul.

    Probabil că genul ăsta de femeie ar face furori printre orbi, dacă ar şti ceva braille. Ar face furori printre surdo-muţi, dacă şi-ar lua inima în mâini. Ar face furori chiar înăuntrul ei, dacă ar avea unde să intre cu toată imaginea.

  3. DanCo. spune:

    O ştiu pe tipa de care vorbeşti! Am văzut-o ieri la televizor!

    • tipa e mereu acolo. aceeași. de vreo cinșpe-dooj de ani. își schimbă numele foarte des, dar nu mă păcălește pe mine.
      (și eu nici măcar n-am cablu. televizorul meu se plictisește nasol. ieri l-am prins citind o carte.)

  4. Simona Sturza spune:

    Nu , e inspirata din Imitatio Christi : Si vis utiliter alquid scire et discere : ama nesciri et pronihilo reputari . Love to be unknown . Daca doresti sa stii si sa inveti : sa-ti placa sa fii nestiut si stimat ca un nimic .

Lasă un răspuns

